Begin 2022 werd ik benaderd door een medewerker van zustermaatschappij G&A-TB. Ik werkte voor één van hun klanten maar wilde dichter bij huis gaan werken. We hadden een netwerkgesprek en bekeken de klanten die in deze regio gevestigd waren. Snel hierna kwam het idee om ook eens bij Heringa & Wuthrich te gaan kijken. Ik herinner me nog de directheid van Michael (directeur), die zei: “Ik begrijp wat je wilt, maar waarom zou je niet voor H&W komen werken? Dan krijg je de kans om voor meerdere klanten te werken. Je woont immers in regio Haarlem, waar H&W ook gevestigd is.” Ik ben zelf niet technisch onderlegd, dus waarom zou ik bij een installatiebedrijf gaan werken? Maar juist dat maakte het zo interessant. Mijn ervaring als beheerder van gebouwen bleek van onschatbare waarde te zijn om te groeien in dienstverlening. De match werd gevonden vanuit dat perspectief, en ik had het nooit eerder op die manier bekeken. In september ben ik uiteindelijk gestart.
Niet zomaar een werkgever
Wat betreft mijn werk tot nu toe, ik moet zeggen dat het me buitengewoon goed bevalt. Heringa & Wuthrich is niet zomaar een werkgever; het is een plek waar je op elkaar kunt bouwen. De aandacht die ik krijg vanuit H&W is meer dan voldoende, en de inwerkperiode was bijzonder prettig. Voor mij is persoonlijke aandacht essentieel. Hier gaat het niet alleen om het proces; dat is lang niet bij alle organisaties zo. Bovendien hebben we een divers klantenbestand, wat betekent dat geen dag hetzelfde is. Je komt op verschillende plekken en dat maakt het werk heel dynamisch. Wat ook fijn is, is dat we openstaan voor verandering en verbetering. We vormen samen een schakel in een prachtige keten, en we hebben elkaar als collega’s nodig.
Eén hecht team
Wat ik het allerleukste vind in mijn werk en waar ik energie van krijg, is het sparren met collega’s. Samen als team streven we naar het beste voor de klant, en dat geeft mij enorm veel voldoening. We delen dezelfde passie en drive. Het onderlinge contact en het samenbrengen van puzzelstukjes om gezamenlijk ons doel te bereiken, creëren een hele collegiale band.
Uit dezelfde regio
Binnen mijn werk merk ik dat het heel prettig is dat onze klanten uit de regio komen. Als je uit dezelfde omgeving komt, breng je vaak al meer kennis van de klantomgeving en de locaties met je mee. Klanten waarderen vaak een vast aanspreekpunt dat vertrouwd is met hun omgeving. Dit vergemakkelijkt ook het schakelen in de dienstverlening naar klanten toe, en al helemaal bij storingen of spoedklussen. Het is prettig om te weten dat je een klant snel kunt helpen en snel kunt handelen. Dit maakt het voor mij weer makkelijker om onze afspraken na te komen, en dat wordt zeer gewaardeerd. Soms kom ik zelfs een contactpersoon tegen in de supermarkt, maar dat vind ik alleen maar gezellig.
Kimm op den Kelder, Contractbeheerder bij Heringa & Wuthrich Installatietechnieken